Justine.reismee.nl

Zinderend Ziguinchor!?

Na een tweede stroomuitval tijdens mijn uur internetten begin ik te verloeden dat de computers hier in Ziguinchor ook zijn bevangen door de hitte.

Inmiddels ruim twee weken terug in Senegal ben ik samen met Boubaa sinds gisteren in het HETE Ziguinchor, waar een drie daags festival plaatsvindt, met Youssou N Dour, en Salif Keita als grote bekenden. Wie me een beetje kent weet dat ik van de eerste HEEL blij wordt, sinds mijn Ipod in de Niger is gevallen mis ik zijn muziek elke dag.

De laatste weken in Mali waren stomend heet en iedereen had het over het Saison Morte, Het dode seizoen; wat ik me steedsmeer kon voorstellen met dit weer. De toeristen stoppen te komen en mensen vermaken zich met plaatselijke voetbalcompetitie tussen de mensen van hotels, pinassiers; de leerbewerkers, bankbedienden, oftewel elke plaatselijke groep arbeiders verhitten zich met wekelijkse competititie die erg serieus wordt genomen.

De reis Bamako Kaolack was een avontuur o p zich, wie weet volgt dit ooit; en eindigde met mijn behoorlijk ziek zijn in Kaolack, waar ik vier dagen met veerig graden koorts in een hotelkamer heb doorgebracht, niet echt een hoogtepunt. Gelukkig bleek het geen malaria te zijn en na een aantazl dagen heb ik de energie bij elkaar geraapt om verder te reiwen naar Carabane. Hier kwam ik aan toen het festival van Carabanebegon, waar Bouba een huis oil mensen had en ook Astrrid en Issiage nog langs kwamen. Bouba heeft voor het eerst zijn gitqqrspel en nummers laten horen, enbigszins zenuwachtig. Tijd is bijn aop, al met am ben ik weert bereikbaar, als ik de telefoon aanheb op het heerlijke eiland vol wind, zee en koelte op nummer:

00 221 77 6941901

liefs Justine

Reacties

Reacties

laura

Leuk weer een teken vanuit het hete Afrika van je te krijgen. Nu even twee weken lang seintjes van twee personen overzee. Allebei bij een geliefde....?!
Heb ik het wat eenvoudiger met mijn oerhollandse man!
Denk aan je, liefs, Laura

joke3@live.nl

Ha Justine,
Bedankt voor je bericht hoor!
Wat een avontuur, geniet ervan.
Tot een volgende keer, lfs Joke.

wiebe

ha jusje, wat fijn om weer wat van je te horen!
geniet en een dikke zoen

Martijn

Hee justje, ik ben me al helemaal zorgen aan het maken. Was zowaar van plan een telefoon te pakken om je maar te bellen om te controleren of je nog wel goede staat bent.
Gelukkig is het niet zover gekomen. Dat ik moet bellen :)

Zonder gekheid; leuk weer eens wat van je te horen!!!!! Genietse!

Najat

Hey Sjaak,
Ben iets dichter in de buurt, bij jouw gebeurd ook het een en ander. Jammer dat we niet kunnen buurten, toch iets te ver ha ha.
Laura heeft gelijk, een oerHollandse man zou makkelijk zijn maar goed daar zijn wij niet voor gemaakt. De een leeft van Rust de ander van stress :).
Geniet daar en hoop je gauw in Holland te zien.
Liefs uit Mocroland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!